niedziela, 14 kwietnia 2013

Ja

Boże! Odpowiedz mi. Jak mam być tu szczęśliwym?
W tym świecie, gdzie życie nie jest czymś sprawiedliwym.
Szukałem tego wszędzie, przejrzałem każdy kąt
były chwile euforii, lecz w mej duszy ciągły mrok.
Nie umiem być jak oni, może za dużo rozumiem
nie zgadzam się na wszystko, nie wpadam w grząski strumień.
Ludzie, nie akceptują mnie, chcą zmienić to kim jestem
mają już dla mnie plan, znają dobrze moje miejsce.
Słuchaczu! By się Ci podobać, mam zabić własne ego?
Będąc tworem społeczeństwa, w którym nie ma nic pięknego!
Zmieniamy się dla innych, by poczuć wreszcie spokój
by nie zostać ocenionym, stajemy często z boku.
Ziomek! Ludzie są wredni, chcą wykorzystać twoją słabość
wszystko już wiedzą, choć tak naprawdę Cię nie znają
dla swoich wygód łatkę odmieńca Ci wlepiają.
Kto wam dał takie prawo? Od mojego życia wara
nikt mi tutaj nie zabroni się dla ideałów spalać!


Ref.
Chciałbym odnaleźć szczęście, będąc samym sobą
lecz jak mam to zrobić skoro los traktuje mnie surowo.
Pamiętam jedną ważną rzecz, nigdy nie wolną zwątpić
że przyjdzie lepsze jutro, nowy impuls we mnie wstąpił!


Nie jestem tak jak inni, nie muszę powielać schematu
wolę stworzyć własny schemat i pokazać go światu.
Mam własne zdanie, ono jest poza kontrolą
to moje artefakty, które nazywam wolną wolą.
Każdemu nie da się dogodzić, ty masz własny szlak
jak będzie wyglądać zależy od tego ile z siebie dasz.
Jeśli nie ma efektu, widocznie, za mało się starałeś
że kiedyś będzie lepiej, nigdy tej wiary nie poddałem!
Ci co gadają za plecami, niech pierdolą sobie dalej
bo w ogóle  nie ruszają mnie ich z dupy wyjęte żale.
Ziomuś! Ty tu żyjesz dla innych czy ty żyjesz tu dla siebie
wiedz, że oni Ci nie pomogą gdy będziesz brat na glebie.
Żyj własnym życiem, chłoń z niego radość każdego dnia
bo prawdziwe szczęście to odnaleźć znaczenie słowa "ja"!

Prawa Autorskie: Dominik Śliczniak

1 komentarz:

  1. bardzo prawdziwe. Każdy człowiek chce być kimś ale żeby być "kimś" i mieć świetne towarzystwo trzeba się zmienić .

    OdpowiedzUsuń